До суду звернулась особа з позовом до Фінансово-економічного управління Командування Сухопутних військ Збройних Сил України Міністерства оборони України, Командування Сухопутних військ Збройних Сил України Міністерства оборони України. Позивач просив суд зобов'язати Фінансово-економічне управління Командування Сухопутних військ ЗСУ зарахувати йому вислугу років за перебування в районах проведення антитерористичної операції на пільгових умовах, а саме: один місяць перебування в районі АТО як три місяці служби.
Позивач зазначав, що в червні 2017 року звернувся із заявою до Фінансово-економічного управління Командування Сухопутних військ ЗСУ про зарахування вислугу років за перебування в районах проведення антитерористичної операції на пільгових умовах, на що отримав відповідь що в матеріалах пенсійної справи даних про його перебування в зазначений ним період в районах проведення АТО немає.
Судом встановлено, що командиром військової частини позивачу була видана довідка про те, що він дійсно, зокрема, у спірний період безпосередньо брав участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в районі/районах проведення антитерористичної операції. Про приймання безпосередньої участі в антитерористичній операції у вказаний період, також зазначено в особовій картці позивача.
Суд зазначив, що відповідно до Положення про організацію в Міністерстві оборони України роботи з обчислення вислуги років для призначення пенсій військовослужбовцям і соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та членів їх сімей, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 14 серпня 2014 року №530 , спірні питання щодо зарахування до вислуги років для призначення пенсії окремих періодів служби в календарному обчисленні або на пільгових умовах за поданнями начальників відповідних управлінь особового складу вирішуються комісією Міністерства оборони України в складі, що затверджується наказом Міністра оборони України.
Однак, судом з матеріалів справи встановлено, що вирішення спірного питання щодо зарахування позивачу до вислуги років для призначення пенсії окремих періодів служби, згідно Положення, комісією Міністерства оборони України не розглядалось.
Тому суд дійшов висновку, що на час прийняття рішення Фінансово-економічним управлінням Командування Сухопутних військ Збройних Сил України Міністерства оборони України мало місце спірне питання щодо зарахування позивачу у вислугу років перебування його в районах проведення антитерористичної операції, яке управління не врахувало, тому така відмова є протиправною.
Також суд першої інстанції зобов’язав командування сухопутних військ Збройних сил України Міністерства оборони України встановити чи спростувати факт участі в антитерористичній операції позивача у спірний період та надати таку інформацію позивачу, обласному військовому комісаріату, для вирішення питання зарахування чи навпаки, цього періоду до вислуги років для призначення позивачу пенсії на пільгових умов.
Вінницький апеляційний адміністративний суд скасував постанову суду в цій частині, оскільки встановлення чи спростування факту участі в АТО не є повноваженнями відповідача згідно з законом, зокрема Положенням про організацію в Міністерстві оборони України роботи з обчислення вислуги років для призначення пенсій військовослужбовцям і соціального забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та членів їх сімей.
Суд апеляційної інстанції вийшов за межі позовних вимог та вирішив захистити порушене право позивача шляхом зобов’язання Командування Сухопутних військ Збройних Сил України Міністерства оборони України відповідно до Положення №530 від 14.08.2014 року здійснити попередній розрахунок вислуги років (страхового стажу) на пенсію та обчислення вислуги років і загального страхового стажу позивача, вирішивши питання щодо зарахування до вислуги років спірного періоду на пільгових умовах.
ВААС роз’яснив позивачу, що вимоги про зобов’язання Фінансово-економічного управління Командування Сухопутних військ Збройних Сил України Міністерства оборони України зарахувати йому вислугу років в районах проведення АТО задоволенню не підлягають, оскільки згідно з Положенням №530 такі дії здійснюються ним не самостійно, а в результаті визначеної процедури (постанова від 25.01.2018 у справі № 822/1979/17).
За інформацією прес-служби Вінницького апеляційного адміністративного суду